Aku Seekor Burung

Salam buat semua,

Sempena mood peperiksaan anak-anak, mari kita buat karangan bergambar dengan tajuk "Aku Seekor Burung"....


Aku dilahirkan sebagai burung. Sayap adalah anugerah Allah padaku yang membolehkan aku terbang bebas di udara menyaksikan keindahan alam ciptaan tuhan. Keistimewaan aku ini kadang kala membuatkan manusia cemburu. Sebab aku pernah terdengar mereka bermadah yang mereka juga ingin bebas seperti burung.
Mengapa mesti mereka cemburu. Tahukah mereka bahawa burung juga menjalani kehidupan biasa seperti manusia. Kami juga ada masalah. Pabila kami terbang, kami juga perlu patuh pada undang-undang. Opsss stop cerita kejap… kena baca sign board, oooo…one way, nasib baik tak masuk kalau tak, sure kena saman nanti… :)
Bila penat terbang, kami akan berhenti di kawasan R&R atau mana-mana tempat yang sesuai. Satu masalah yang sering aku alami ialah apabila nak mendarat, aku perlu pastikan laluan tu clear. Haaaa tengok ni, tak senonoh betul ayam ni… melepas hajat bersepah-sepah. 
Alamak stop cerita lagi, ada awek baik punya…... pewit3x. Hampeh… tak layan.… Ptuiiiii.
Oklah aku nak fly dulu, ada awek pun bukan nak layan… Up..up & the way… Opsss… freeze kejap, ada awek nak amek gambar aku. “Akak nanti up kat FB ye” 

Sekian karangan dari aku... buat anak murid yang membaca, jangan ikut gaya karangan ini. Kalau ikut jugak...cikgu tak bertanggungjawab atas gred yang akan anda perolehi nanti.


Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut


6 comments:

Irfa said...

burung tu nampak seperti terbang depan mata saya je
sbb cantik sgt gambar tu ;)

Nida n' Hanafi said...

nasib tak kena patuk...hehehe

Anonymous said...

suka gambar no3. cantik :)

melawat kak nida dan keluarga :)

wakgelas said...

fuyohhh chanteknye burung bird new zealand tu kanns..,ehHHee

Nida n' Hanafi said...

thanks shuhaida...ada masa lawat lagi ye :)

Nida n' Hanafi said...

hehe... yer lor tu wak