Sekepal Ais...


Alhamdulillah, ini adalah kali kedua kami sempat menyaksikan panorama indah di Mount Ruapehu, kali pertama adalah pada tahun lepas. Walaupun kali kedua ke sini, tapi kami ke puncak yang berbeza.. kalau puncak pun berbeza sudah pasti ler kenangan pun berbeza.. tak begitu????? hehe.

Kalau tahun lepas keadaan tayar kereta kami yang amat botak amat menduga perasaan, tapi kali ini lain pula halnya, malah lebih mensuspenkan.... keretaku berasap!!!!!!! Dah ler tu, bila membelok pasti mengeluarkan bunyi yang sangat bising... sepanjang perjalanan aku mengucap. Nasib baik on the way pulang bunyi pelik itu hilang... Alhamdulillah (sampai sekarang tak tahu lagi sebab musababnya)..

Pengalaman kedua, kalau tahun lepas anak-anak paling excited, tapi kali ini mereka merengek nak pulang.. "Nak balik, nak balik, tak tahan sejuk", itulah ayat ketiga-tiga orang puteriku. Memang kali ini cuaca sangat, amat, terlalu, nian dan segala yang berkaitan dengan 'over' sejuk. Adeiiiii, pening kepala kami, nasib baik masa selepas makan mereka ok... kemudian barulah mood nak berholiday pun datang.. Moral of the story, bagi makan kenyang-kenyang dulu baru boleh main salji..:)....


Pemandangan sangat cantik.. saujana mata memandang. Untuk naik ke puncak, kami perlu membayar $60 untuk naik skylift. Aku ni dah ler ada keturunan gayat, jadi sepanjang berada di atas udara tu, mata ni hanya memandang ke atas awan dan kamera jer (maklumlah aku ni kan sawan kamera, tak boleh renggang dengan berposing...hehe), kirim salam je ler nak pandang ke bawah.... :)
Aku terjatuh... licin bangat dong....
Posing tetap posing, biar gemuruh dalam hati Tuhan sahaja yang tahu....

Sepanjang perjalanan, keindahan bumi NZ memang mengagumkan.. kehijauan alam, kebiruan laut memukau mata memandang.... Subhanallah....



Kisah kami ke Mount Ruapehu pada tahun lepas di sini dan di sini



Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut

23 comments:

BezBuddy said...

bestnye akak..nak g maen salji gak...ni nk kene kumpul duit byk2 ni...hehe

sonata anak kancil said...

salam.....cantiknya ciptaan Illahi....jika ade rezeki insyaAllah akan pergi lagi ke sana ! saya pernah sampai ke Christchurch pada tahun 1995......

*∽ IZAN ∽* said...

memang cantekk banget permandangan!
Untungnye budak2 kecik2 dah merasa kepal salji he he.

Ahaaa.. Izan dulu pun bila dapat peluang nak ber SKI memang tak reti pakai redah je... siap tercacak kat dinding salji gara2 tak reti nak brek turun bukit!

Kalau bab jatuh tu tak yah citer laa.. sama je he he he

Oyis said...

best nya, and the sun was out too, so mmg nmpk cantik sgt gmbr2 k nida. teringin nak gi NZ, tp belom ada rezeki nya lg :)

cemomoi said...

hu aloooh kepal-kepal campur susu, gula kabung n sirap isi plak jagung waaa dah dapat abc satu

maiyah said...

wah wah wah.. NAKKKKKKKKKKKKKKKK SALEJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII..

bygkan kalo main situ huishh! best tuh..

Chik Na said...

tak pernah main real salji lagi..main kat Ski Dubai je dulu

azieazah said...

Wahhhhh bestnya dapat pegi tempat berais cam tu. Pengalaman indah nih.

Nanti balik M'sia, bawak balik skit ais kepal tu yerrrr... pleaseeeee!

Chik Na said...

chik na suka pemandangan tu.. subhanallah cantik sungguh bumi ciptaan allah swt

Ummu Ammar said...

Subhanallah! Memang indah ciptaanNya. Bertuah Nida diberi peluang menikmatinya...

Zaitun said...

Cantiknya pemandangan dia menakjubkan.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sis...
nak ais gak..
;)

Zaidah said...

bestnyer nida main salji....seronok kan...pemandangan pun cantik....jeles gitu....dengar nak balik m'sia...bila tu..

ch@ said...

pemandangan tu cantik btl la kak, kita suka part pokok botak tu, takde daun.
anak² dah tak rupa mereka bila berbaju tebal mcm tu :)

kakcikseroja said...

Subahanallah.. sungguh indah ciptaanNya..

fikaryna said...

bestnya..tgk kete kabel 2 teringat ryna naik kete kabel kt genting nak g kat en.fika..dah la malam, hujan renyai2..berangin..mmg trauma habis..huhu..

wah, posing seme baik punya..hehe..

LanaBulu said...

bersyukur dapat merasai pengalaman sedemikian rupa...
bestkan...

Izan Ishak said...

subhanallah...cantiknya pemandangan kat NZ masa ni... kesian anak2 akak kesejukan sebab lapar pun ia jugak ye~

fa10 said...

cantik, mmg cantik...
tapi bab sejuk tu yg x tahannya... esp jari.

Hamizah said...

ptt la x update blog..holiday rupanya..cantiknya pemandangan, Nida..Subhanallah..

Mario said...

klu dpt main salji kat genting pun dah bez...klu kt cni lagi la ek...

Nurimo said...

hi cantik,pemandangan,nampak nida dan keluarga mencantat pengalaman indah ya di rantau orang

Acik said...

Salam..
Wow..byknya ais..boleh buat ais kacang tak?
Cantik permandangan tempat ni..