Bersatu Kita Teguh, Bercerai Kita Roboh & Keputusan Giveaway

Dah lama tak mengupdate dan menjengah rakan-rakan, maaflah kerana masalah internet yang mak datuk punyalah lambat loadingnya tu yang membantutkan acara berblog walking asyik sejak akhir2 ni.

Minggu lepas rumah aku menjadi pusat bergotong royong masak beramai2, sebabnya Alhamdulillah kami dapat tender sediakan jamuan buat undergarduate di Auckland ni (jemputan dalam 250 orang)... rezeki datang bergolek, Alhamdulillah....



Inilah ketua chef kami.. Kak Jun namanya...

Antara orang2 kuat memasak dan bergossip..hehe
Berposing, posing gak ye.. ayam tu jangan sampai hangus dah ler ye...
Siapa kata orang lelaki tak pandai potong nenas...hehe

Seawal 11 pagi rumah aku dah diserbu, memang meriahlah dah macam kenduri kahwin dah gayanya. Kami bertungkus lumus memasak sehingga pukul 1 pagi (maklumlah, kat sini mana ler nak cari periuk n kuali yang besar... terpaksalah masak banyak2 kali). Menunya nasi tomato + ayam masak merah + acar + popedum... Akhirnya kami dapat melaksanakan tugas dengan amat jayanya..."Bersatu Kita Teguh, Bercerai Kita Roboh"


Kemudian pada keesokan harinya, rumah Cik Nan pula menjadi tumpuan sempena majlis farewell mereka ke Waikato tak lama lagi. Sedih juga bila akan kehilangan salah sebuah ahli keluarga North Shore tak lama lagi, namun apakan daya bertemu dan berpisah dah jadi fitrah dalam kehidupan.
Sebahagian yang hadir
Dah masak ke tu bang oiii?
Muka2 yang tengah tension dengan PhD....
Sempat lagi tu... cuci mata ngan tudung2 yg dijual oleh Kak Asiah...
Antara makanan yang terhidang....

p/s: nak tahu keputusan... klik sini....




Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut

32 comments:

al-lavendari said...

Nyaris lagi ... saya no. 56 !

Alimaz-Kembara Terasing said...

semangat ketua chef tu....

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

menyelerakan la...
hehehe...

Ain said...

bertuah nida punya teman dan sahabat yang ringan tulang membantu....

meriahkan dapat masak ramai2 macam nie...

Siti said...

waaa..siti suka sgt kalau gotong royong main masak-masak ni...sonoknyaaa....

cemomoi said...

gambar no. 2 meninggalkan persoalan, kena dera ke sambil pasang telinga dengo gosip

scroll lagi, sah kena dera lepas pegang anak kena potong nenas pulak...

moral: jangan dok dekat dengan bini... heee

siti murni ishak said...

Saya tk pandai potong nenas..mayuuu..huhu:-(

Meriah..itu yg boleh dikatakan..makanan pun meriah jugak!

ch@ said...

ketua chef yg sgt chomel ;)

deena farhana said...

wah....riuh masak..:)

duk cari2 mana satu kak Nida dlm gamba tu...hehe

maiyah said...

wah.. mintak kit mkn tuh
komen dlu baru tgk keputusan..
jeng jeng jeng

Ena said...

Bestnyer kak, ena yg duk sini pun jarang ade aktiviti camtu..
muafakat membawa berkat kan kak.. :P

zue said...

salam..
dah mcm kat m'sia juga ek...baguslah tu hidup diperantuan mesti ada bermuafakat.

pak long said...

salam...
kim salam bebanyak ngan KAK JUN...

Ummu Ammar said...

Bila duk tempat org, kwn2 la segala-galanya kan? Teringat time belajar kt Mesir dulu..bila kami bersatu tenaga handle kenduri kahwin kawan2..memang meriah..mak andam tak bertauliah pun ada..

shaniza said...

Salam..
Best main masak2 ramai2..dpt mengeratkan ukhwah dan mengenyangkan perut!

Nadiah Sidek said...

wah..dpt tender tu. sama la sini..takde periuk besar..leceh sikit nak masak dlm kuantiti byk

Syuhada Kamal said...

wah! meriahnya..seronoknye dpt kumpul ramai2..lagi2 dpt makan2..hehe..menariknye hidangan tu sume..terliur tgk..;)

kak nida, no 5 tu sy kan..kot2la org lain..hehe..tqvm!! suka sgt..nnti sy email detail yer..:)

Chik Na said...

kawan nida tu memang sesuai jadi ketua chef..he he he ..gurau je tau..

NURUL IZZA said...

wah ..la[a [ulak tgk makanan..ni paknep dh makin naik xperut? nk sama dgn abgfiz ke atau dh makin tinggi? ke makin turun plak? ekekekek


bestla maksu..bila nk smpi aukland niii

Nida said...

Pak Ngah:

Alamak Pak Ngah.. sipi lagi, takpe nanti Insya Allah Nida buat lagi

Alimaz:
semangat membara di dalam jiwa gitu

meniti senja:
hehe... memang pun, berpinggan2 nasi telah ku tambah..

Nida said...

Ain:
Alhamdulillah.. seronok bila ramai2 ni, meriah.

Siti:
ramai2 tak terasa letih

cemomoi:
hahaha.. lelaki zaman sekarang superb, semua benda boleh buat

Nida said...

Murni:
semualah meriah... pelik mat salleh, awat ler ramai sangat ni

Cha:
dan anak2 buahnya pun cute2 juga..ngehngehngeh

Deena:
Akak tukang amik gambau ler Deena.. lagi pun akak ni kan pemalu.. uwekkkk

Nida said...

maiyah:
boleh.. nak berapa pinggan kak..hehe

Ena:
tulah.. masa akak kat malaysia dulu pun tak buat macam ni..

zue:
Kat Malaysia pun Nida tak wat lagu ni..hehr

Nida said...

Pak long:
no hal.. tapi kena bagi upahnya dulu ek..huhu

Ummu Ammar:
hahaha... masa ni rasa semuanya macam adik beradik sendiri, susah senang bersama..Insya Allah

Nida said...

Kak Niza:
betul tu kak.. rasa macam main pondok2 lak..

Nadiah:
tulah... payah betul nak masak, nak beli periuk besar macam membazir, payah pulak nanti nak bawak balik Malaysia

Syuhada:
ye Syuhada... nama Syuhada tu...hehe

Nida said...

Chik Na:
haha... memang pun, dia bab memasak memang superb...

Izza:
perut Pak NEp? hehe.. kejap naik kejap turun, ikut darjah ketensionan studynya..hehe

Meh ler.. sini banyak pantai tau...

BezBuddy said...

kak...sy xde rzeki la...sob3...hehe...bestnye dpt mkn rmai2....xtaula nk study smpi phd ke x...hehe

Mybabah said...

Salam Nida. Tajuk yang menarik "Bersatu Kita Teguh Bercerai Kita Roboh". Tetapi ada orang yang nakal mengubah perumpamaan itu menjadi "Bersatu Kita Teguh Bercerai Kita Kawin Lagi". Hmmm...seronok tengok kawan-kawan di perantauan berhimpun dan menjalin ukhwah...

Mybabah said...
This comment has been removed by the author.
Mybabah said...
This comment has been removed by the author.
Hamizah said...

bestnya nampaksemuamenu tu..

PiNk ButTeRfLy said...

kak nida, saye dah emailed hari tu.

hope akak terime. =)