Ku Pimpin Tanganmu..

Cerita ni dah lama pun berlaku, dalam 3 minggu yang lepas..saja aku nak share cerita dengan semua. Biasalah dalam dunia menuntut ilmu ni adakala kita rasa semangat juang jatuh menjunam (berdasarkan atas pengalaman sendiri)...sekarang bila hubby dalam dunia perjuangan menuntut ilmu, aku dapat menyaksikan gelombang semangatnya, adakala pasang dan adakala surut datang bertamu, masa tu siapa lagi nak diharapkan untuk menaikkan semula semangat yang rebah selain berdoa kepadaNya dan kaum keluarga yang terapatlah tempat hubby meluahkan segala (tapi tak semua pun yang diluahkan). Ahamdulillah aku telah dikurniakan anak2 yang memahami keadaan abahnya. Pernah Mizah berkata kepadaku " Ibu kesian kat abahkan, Mizah nak buat kadlah untuk abah, supaya abah happy"... masa tu Mizah terus masuk ke bilik ambil pensel dan kertas.. selepas beberapa minit, Mizah pun tunjukkan kad itu kat aku...


Kata Mizah "Kat meja study tu abah, yang gambar rumah tulah gambar rumah kita"

Kad itu diletakkan di atas meja abahnya (dalam bilik), bila hubby balik je dari universiti terus Mizah n Azi berlari berebut nak buka pintu ...pastu disuruh abahnya tutup mata dan dipimpin tangan abah masuk ke dalam bilik. Terpaksalah hubby melayan je karenah 2 beradik ni. Apabila hubby buka je mata..terus terkedu jap kulihat suamiku itu....terharu atas apa yang anak2 buat untuknya...:-)

Kata2 semangat dalam kad Mizah buat untuk abahnya..:-)

p/s: Azi ada juga buat kad untuk abah, tapi lupa lak simpan kat mana...

5 comments:

Hanafiah said...

Terima kasih buat isteri dan anak2 abah. Nanti boleh ler buat kad lagi ye...hehehe

Nida said...

hehehe..boleh....

p/s: kad besday ibu bulan 2 aritu dah siap lum ek..hehe

Asmida said...

wah... best nyer ada orang bagi kad.... hehe he hee....

mizahazianis said...

Mak Ngah pun boleh juga..suh Afiq atau Azim buatkan..tak pun suh Pak Ngah beli jer..hehe

Mohd Nihra Haruzuan said...

u r not alone hanafiah!!!! arghh...

azlina & nihra