Aku Cemburu..

Tengah duk belek2 berita online dalam internet ni, si Anis tiba2 cakap kat aku "nak engok atterpelai" atau terjemahannya, nak tengok butterfly.... hmmmm, terlintas lak kat kepala ni, ok gak klu buat sajak pasal rama2 ni...so layannn je lah ye sajak aku yg tak seberapa ni...saja nak isi masa lapang :-)


Aku cemburu pada rerama
Sayapmu indah mempersona
Tanda kebesaran Ilahi tidak bertepi

Hidupmu girang berterbangan

Tanpa sempadan tanpa batasan

Madu kau hirup nikmat terasa
Aku cemburu padamu

lantaran aku tak bisa sepertimu

Kau lalui kehidupan yang rencam
Dari dunia hodoh jasad lahiriahmu

Dirimu beluncas tiada siapa yang endah...
Kemudian kau selusuri dunia kegelapan

Hanya berteman kepompong yang kaku
Kesepian hidupmu
tiada siapa yang tahu
Bertafakurlah dirimu dalam kesunyian
Ketabahanmu aku kagumi
Setiap detik kau lalui dengan keredhaan

Aku cemburu melihatmu

lantaran aku tidak sekuat semangatmu...

2 comments:

Hanafiah said...

Teringat ulat beluncas yg banyak makan daun kunyit & daun limau purut yg kita tanam kat rumah di Kuantan

Nida said...

uwekkkk...geliiiiiiinya bila ingatkan balik.....siap berbulu2 tu (ulat bulu)