Moga Dipermudahkan

Alhamdulillah sekarang urusan mengisi borang visa sudah selesai, cuma menanti jawapan balas dari pihak imigresen NZ.. moga-moga segalanya lancar... ameeeeeen.  Minggu lepas sempat juga aku ke Wellington untuk dapatkan Letter Of Good Conduct, kali ni aku pergi tanpa membawa family sebabnya tambang flight agak mahal, ikut hati nak je angkut semua tapi apakan daya fulus agak tenat..hehe. Aku ke Wellington balik hari, pukul 5 pagi dah bertolak ke airport bersama Bejau (salah seorang rakan kami di sini). Sampai je di Wellington, punyalah sejuk angin yang bertiup dan patutlah Welllington ni dikenali sebagai Windy Welly... dah ler aku ni sekeping, melayang-layang kena tiup angin..hahahahaha :-).




Di depan pintu masuk high commission di Wellington.





Kemudian kami ke Cable Car Wellington.





Kami.. thanks to Biha dan Zakhir kerana sudi menumpangkan kami.





Tak sempat nak round habis masa di Wellington Botanic Garden... cuaca amat sejuk grrrrrrrr.





Posing jangan tak posing...kihkihkih





Kami ke Muzium Te Papa pulak.





Ni gambar di depan bangunan parlimen. Jangan tak tahu, di sini kita boleh masuk lihat mereka bersidang. Tapi aku tak sempat nak lihat mereka bersidang sebab kejar masa pun ye.. maklumlah pergi balik hari kannnnnn.. (p/s: cik suami, jom nanti kita pergi satu keluarga nak :-) )





Ni gambar dalam Muzium Cable Car





Ini adalah Indrid, warga Indonesia yang bekerja di kedutaan Malaysia, beliau sangat ramah dan banyak membantu kami semasa di sana. Terima kasih Indrid, jasamu akan ku kenang sampai bila-bila (harap-harap Indrid baca entri aku ni.)



Kesimpulannya, walaupun hanya lebih kurang 12 jam aku berada di Wellington, namun banyak tempat juga sempat aku lawati.. dan yang paling aku tak boleh lupa ialah anginnya yang sangat kuat. Keramahan masyarakat serta para petugas di HiCom telah banyak membantu kami. Terima kasih buat Lornie kerana sudi tumpangkan aku pergi dan balik dari airport. Semasa aku di sana, ingatan pada anak-anak tak pernah padam.. (padahal tak sampai sehari pun berenggang..hehe), dan yang kelakarnya Akak Azi (anak kedua) dan Anis (anak ketigaku) menangis sebab rindu aku.. olorrrr ciannya anak ibu :-)