Sejarah Yang Mahal..

Inilah antara kenangan terindah bagi Kakak Mizah... berada dalam kalangan rakan-rakan yang berbeza agama, adat, budaya dan bangsa. Kini berkumpul bersama meraikan hari ulang tahun kelahirannya. Kenangan indah yang akan dibawa sampai ke hujung nyawa. Kenangan yang terlalu mahal dan pasti segala-galanya dirindui kelak. Saat berada di luar negara.... saat bersama rakan-rakan yang menceriakan hidupnya, mewarnakan kehidupan yang kini dilalui olehnya...


Alkisahnya pening juga kepala nak memikirkan menu. Maklumlah ini pertama kali nak jemput anak-anak mat salleh makan dalam majlis harijadi (kalau makan nasi rumah aku tu selalu juga depa ni). Setelah meminta pendapat dan pandangan rakan-rakan... maka terhasilkan makanan seperti di atas (terror tak aku masak mushroom soup dan mashed potato.... angkut bakul sendiri ler pulok doh..hahaha)




Ada pula ler tanduk kat belakang.... hehe

p/s: Alhamdulillah sekarang aku dah ada watermark... thanks to Mekchu sebab anjurkan contest yang membolehkan aku menang watermark tajaan http://eybizzonline.blogspot.com/. Bagi sesiapa yang nak watermark yang comel-comel + lawa dan sangat murah pergilah ke blog Eya ye... thanks Eya.




Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut

33 comments:

cik paro said...

cayalah kak,
masakkan untuk anak org putih..
lawa watermarks akk..
happy besday kak mizah!

Oyis said...

happy bday kakak mizah! mesti challenging ek kak nida masakkan utk anak2 org putih nih hehe..

kakcikseroja said...

Happy Birthday Kakak Mizah.. semoga terus berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat. Mizah ni sebaya dengan sibongsu kakcik rupanya.. cuma berbeza tarikh sahaja. :)

Ena said...

dasyat la kak nida nie.. siap jemput omputih makan kat umah lagi.. seronok sangat nampak dorg tu... lagi2 besday girl.. :)

cun la kek barbie tu.. ;P

menu2 nye pun buat ena rasa teringin pulak nakmakan.. lame dah nie tak pekena mushroom sup.. hhu

cemomoi said...

uii kek ada gambo yerk... sibuk memasak le ni tu yang lama tak nampak?

churalliya said...

mashed potato NZ mesti lagi sedap kan.. hehe..
watermark itu sgt gorjes.. nmpk lebih ummph la bila dah ada watermark nih kan..
sekali lagi, tahniah

Ummu Ammar said...

Nida..

Bleh tak kongsi resepi mashed potato tu..nak gak try mashed potato versi Nida..

Sanah Helwah buat Akak Mizah..mg membesar sbg anak yg solehah, bijak, taat ibadat dan berjaya di dunia dan akhirat..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

semoga kak mizah sentiasa hepi n berjaya...
amin...

deena farhana said...

slmt hari lahir buat kakak mizah, smoga usia sentiasa diberkati..

*mama dgn anak sama cantik...heee

maiyah said...

hepi besdei..
pening gak kan.. tp dorang pun mesti fhm budaya kita kan..

BezBuddy said...

1st thing org persn watermark tu...hehe...cntik...nk mushroom soup kit?hehe

Wasatiah Gurlzz said...

mmg kenang terindah...moga anak kak Nida akan menghargai setiap kenangan yg dilaluinya sepjg berada di perantauan...

ummu said...

salam Nida
heepy birthday Mizah.Moga jadi anak solehah dan cemerlang dunia akhirat.wah bestnya dapat eraikan bersama teman meski berbeza budaya.sungguh indah hidup ini bila kita saling menghormati,kan..

Acik said...

Salam..
Semoga panjang umur dan murah rezeki utk kakak Mizah..
Suka juga buat mushroom sup dan mashed potato tp utk sendiri sj. X penah lg buat jamuan..
Tahniah buat Nida..

Zaitun said...

Selamat ulang tahun yang ke 9 buat kakak Mizah semoga diberkati Allah swt.
Pelbagai menunya.

Nida said...

Faraha:

Ko tak tahu dik.. naik pening kepala akak fikir menu..hehe

Nida said...

Oyis:
memang mencabar... tak tahu selera mereka macam mana

Nida said...

Kak Cik:

oo.. ye ker... bezanya juga Mizah anak sulung.. tapi kak cik anak bongsu..hehe

Nida said...

Ena:

haha... berdebar2 gak nak jemput.... takut depa tak datang... jemput pun sekita ni jer... nanti bila dah ada pengalaman baru leh jemput ramai2..

Nida said...

Cemomoi:

Terharunya ada yg prihatin..hehe

Nida said...

MekCu:
Thanks... mashed potato KFC lagi sedapp... uwaaaa... rindunya nak makan KFC

Nida said...

UmmuAmmar:

aminnnnn

p/s: nida dah tulis resipinya dalam blog Mizah

Nida said...

meniti senja:

aminnn....

Nida said...

Deena:

Alamak.. hidung Kak Nida dah kembanglah..hehe

Nida said...

Maiyah:

Budak2 ni banyak tanya jugak kak... paling kelakar sepinggan makan nasi putih tanpa lauk...

Nida said...

Diea:

hehe.. thanks... oarang kasi memang cantik....

Nida said...

Hidayah:
Insya Allah.. setiap yg berlalu adalah pengajaran buat kita untuk menghadapi hari muka

Nida said...

Ummu:

aminnn..

Alangkah indahnya kehidupan andai semuanya saling hormat menghormati.. barulah tiada peperangan

Nida said...

Acik@Kak Niza:

Kat sini Nida baru pandai buat ni.. kalau kat Malaysia main pakai order je..hehe
Bila jauh dari tak pandai boleh jadi pandai

Nida said...

Kak Zaitun:

aminnn..

Menu pelbagai.. tapi yg simple2 je..

mamawana said...

Salam caiyang...

Mesti anak2 omputih tu gumbira dpt makan masakan air tgn nida....wah bestnyerrrr......

Ain said...

happy birthday kakak mizah....

sorry aunty lambat wish....

huhuhu...

belajar rajin2 ya sayang....

CuTeMiUt78 said...

kenangan terindah tuk kakak mizah kan..kira terror gak nida masak tuk anak2 mat salleh ni