Bertemu Kita Di Tanah Air..Insya Allah



Ibarat darah daging sendiri
Berkongsi suka dan duka di sini
Buatmu Abang Hisyam dan Kak Lela sekeluarga...

Hari ini menjual jagung,
Hari esok menjual Jelai
Hari ini kita berkampung
Hari esok kita bercerai.

Dari mana hendak kemana
Tinggi rumput dari padi
Hari mana bulan yang mana
Boleh kita berjumpa lagi.

Setahun lebih kita bersama
Bersatu ibarat keluarga sendiri
Kenangan bersama sejarah lama
Tetap lestari diingatan terpateri.

Abg Hisyam dan juga Kak Lela
Insan yang banyak menabur budi
Moga hidupmu dilindungi Allah Taala
Dipermudahkan segala dilimpahkan rezeki.

Sedih terasa sebak dijiwa
Kuranglah insan yang berjuang di sini
Bersama harungi duka dan tawa
Namun suratan terpisah pergi.

12 Jun tarikh penerbangan
Insya Allah bertemu di suatu hari
Andai terkasar terguris perasaan
Ku susun rapat sepuluh jari.

Akhir kata dari kami adik-adikmu
Terima kasih atas segala
Nasihatmu pasti segar bertamu
Ibarat cahaya marak menyala.

Kami kirimkan ingatan buatmu
Suatu hari Insya Allah bertemu
Buat Kak Lela kekanda tercinta
Kasihmu abadi biar dirimu jauh dimata
Ibarat abang sulung buat kami teladani
Kesungguhanmu amat mengagumi kami
Kami doakan kebahagiaan mengiringi kalian
Selamat segalanya dipermudahkan perjalanan..
aminnnnn...

p/s: Resipi mashed potato buat Ummu Ammar ada di sini.




Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut

23 comments:

kakcikseroja said...

Semut melata di atas peti
kain carik diikat benang
jauh di mata dekat di hati
budi yang baik tetap dikenang. :)

kakcikseroja said...
This comment has been removed by the author.
Nida said...

Kain carik diikat benang
Dipakai kemas oleh si nyonya
Budi yang baik tetap dikenang
Moga ukhuwah terjalin selamanya

pak long said...

salam...
memang nampak penuh kemesraan terjalin...moga terus ceria

zue @ annaleeya said...

semoga nida sekeluarga selamat tiba di tanah air...
klu pjg umo bulihla jmpa kt kuantan nanti yer!!!

Ena said...

wah..

siap berbalas pantun lagi..

ena tak pandai nak jual pantun.. nak balas apatah lagi..uhukk!!

BezBuddy said...

bestnye akak nk blik..hehe

a kl citizen said...

sapa yang nak balik ni... kak lela ke, nida ke?

rasanya kak lela kan...?
tapi nak berpantun ni tak pandai lah pulak...
apatah lagi dengan cikgu pakar pantun pn nida ni

azieazah said...

Bila di baca lagi memang rasanya KAK LELA tu yg nak balik ke tanahair..

Moga selamat dalam perjalanan, dan tiba dengan penuh gembira bertemu dengan keluarga di sini.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ikatan saudara xkan terputus selamanya...
;)

cemomoi said...

alamak silap masuk.. ada pesta pantun kat sini

kalu ada sumur di ladang
bule koi test mancing
kalu ada umur panjang
bule deme bawok balik keychain(g) - bunyi ala ganu sikit

maiyah said...

itulah yg sgt berhrga kan..

Acik said...

Salam..
Tak pandai berpantun nak cuba juga,
Malu rasanya sbb Nida handal orgnya,
Selamat pulang kembali Ke Malaysia,
Tak kiralah kak Leha atau pun Nida..

Nurimo said...

Ramai sahabat Nida bolehlah buat persatuan/ NGO

mamawana said...

Salam caiyang..

Indah persahabatan
Indah kenangan
Indahlah kehidupan

ummumishkah said...

itulah kesan dari indahnyer ukhuwwah.. yang penting life must go on.. moga terus mendapat rahmatNya...

mekchu said...

hari itu akan tiba

fa10 said...

bila tgk org balik... kita pun teringin nak balik juga.
insya allah... akan tiba masa kita pula

en_me said...

biler nak ngeteh dgn me fulakks.. ehehe

zue said...

akhirnya sireh pulang ke gagang.

selamat kembali ke tanah air.

Ain said...

setiap pertemuan pasti ada perpisahan kan.....

bila nida balik malaysia nanti, boleh la jumpa kak lela lagi.....

dan jumpa ain jugakkkk....

hehehe....

Asiah said...

salam nida,
lama tak menjengah sini..
panjang dan menarik sungguh pantun2 ni, tak terjawab la kak lela, if nida bagi masa perjumpaan haritu..

semangat abg hisham yg akak kagumi.. moga yg lain turut sama bersemangat waja meneruskan perjuangan di perantauan ini..

CuTeMiUt78 said...

insyallah akan tiba hari tu kan nida..
klu panjang umur blh gak kita bertemu