Tidurlah Wahai Mata



Disaat ini ku amat mengharapkan agar mata ini mampu lelap, untukku menelan mimpi2 yang indah, menanti insan yang tersayang hadir dalam kenangan lantaran apabila rindu menerpa, kesengsaraan dan keresahan turut hadir menemani.

Alangkah indahnya andai mimpi2 itu menjadi kenyataan, namun apakan daya fantasi tetap fantasi, fantasi yang belum tentu akan menjadi realiti, hanya sebuah ilusi kehidupan yang didambakan.

Kadang2 bila aku keseorangan, rindu yang hadir menitiskan jua airmata. Tidak tertanggung rasanya. Kemanakah resah ini harus kuusir pergi. Ketika jendela ku selak, lamunanku pasti melayang jauh.. terkenang segala memori. Walau zahirnya aku di situ, namun minda ini sukar ditafsir. Ku pesan rindu yang terpendam diangin lalu, moga kerinduan yang tertanggung ini dapat dirasai bersama.

Moga luahan ini, dapat meringinkan beban rindu yang ditanggung....



Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut

20 comments:

azieazah said...

Terimalah rasa kerinduan tu sebagai suatu yg indah dan keberuntungan..

sbb ada orang langsung tidak pernah merasa rindu.. alangkah rugi, kan?

rindu tu sangat best, tau...

semoga lepas ni lena tidur...

AYU IDRIS said...

Salam Nida....
Rindu itu satu perasaan yang bukan semua org dapat menikmatinya...beruntunglah kerana dapat melalui saat2 merindu......tapi kalau asyik merindu aje tak best jugak kan?hehehe...semoga Nida akan melalui rindu yang indah2 aje nanti....

Hamizah said...

salam Nida,
hanya yang menanggung mampu merasai perit rindu..saya dpt tidor dgn baik tapi kalau tak tidur, byk melayan perasaan rindu..huhuhu..bila blk ke Malaysia?

Nurimo said...

Tiliklah wajab anak-anak dikala tidur dan lihat gambar-gambar teman blogger yang sering menziarahi Nida.

Kujungilah blog2 teman sambil melayari berita semasa di tanah air Nida.Pastilah melegakan sedikit keriduan pada kampung halaman.

Siber akan membuat rindu terubat.

NuR said...

merindu itu indah
merindu itu manis
jgn biar hati gundah
elakkan diri dari menangis


p/s: kak nida rindu nur ye..hehehe...

siti murni ishak said...

terlalu sarat dalam kerinduan..terlalu banyak kesepian..
kadang2 manis, kadang2 derita..:-(

kak nida macam tau2 je saya pun tengah merindu..

Ena said...

Kdg2 biler terlalu rindu perasaaan jd terlalu sayu & pilu.. hu3x.. shahdunyer kak..

Ummu Ammar said...

Nida..

Rindu itu adalah anugerah dari Allah,
Insan yang berhati nurani,
Punyai rasa rindu.

Zaman sekarang, wpun merindu dan terpisah benua dan lautan, dunia maya yg mendekatkan kita dgn org2 tersayang..

Kalau tak..susah juga yer..

hamzah@al-lavendari said...

rindu kat siapa ?

shaniza said...

Salam..

mengingat bayangmu yang jauh
pada waktu yang kian sempit
dadaku nyaris terbelah
perih melolong sengit

kutitip puisi rindu
pada nyanyi angin sendu
agar hati tak kian pilu
semua di sini rindu padamu...


p/s Tidurlah wahai permaisuri...^_^

Nadiah Sidek said...

akak rindu kat nadiah ye? hihi

maiyah said...

layari rindu dgn senyum yg ceria..

Ahmad Zulfadhli said...

rindu itu subjektif.. sukar ditafsirkan dengan kate2.. hanye hati dan perasaan yang dapat menilai dan mengukur kedalaman rindu.. :)

psst: Miliki buku2 ilmiaah karangan ikon2 terkenal seperti Dr. Fadzilah Kamsah, Ustaz Ismail Kamus, Ustazah Siti Norbahyah, Dr. Irfan Khairi dan lain2 lagi di http://www.stormreaders.net/zulfadhli sekarang!

ummi humaira said...

salam rindu adindaku nida...

siapakah gerangan nya yg dirindui dan merinduinya tu...

curahlah di sini , kami sedia mengubati mu ...

dah ler tu , pejam mata mu .....

Ain said...

moga rindu nida akan terubat jua....

IRIS said...

Salam kak...

RINDU..anugerah..semoga yang dirindui sentiasa dalam keadaan baik2.

RINDU...selalu merindui...


=)

Ena Qalinsya said...

ko rindu kat sape tu nida, sarat bebeno bunyinye... hehehe

Nida said...

Salam buat semua..

Terima kasih atas segala pandangan dan pendapat.. kerinduan itu memang indah tapi kadangkala menyeksakan..

Rindu pada keluarga di Malaysia kadangkala tidak tertanggung, hanya doa mampu ku kirimkan buat mereka.. semoga kesihatan dan kebahagiaan mengiringi mereka..aminnn

fAiRuLLaH's de GrEaT! said...

rindu.. aku merindu... tiada tertahannnn ....

香魚烘蛋Tata said...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,徵信,抓姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信社,徵信,錄音,背叛,商標,商標,GPS,離婚