Jualan Bonet Kereta


Pada Sabtu yang lepas pagi-pagi lagi suamiku mengejutkan aku dan anak-anak. Apa lagi dengar je perkataan "nak jalan tak" terus aku dan anak-anak bingkas bangun...sampai berebut bilik air (maklumlah bilik air satu je)... Wah! tak sabaunya (pinjam jap dialek Melaka)..nak ke manalah ni agaknya...mesti jauh.

Tertanya juga aku ke mana le kami nak pergi pagi-pagi buta ni, pas tu bukan kami aje rupanya si Azlina sekeluarga pun pergi juga...jeng...jeng..jeng, nak tahu ke mana kami pergi...ke Car Boot Sale. Aku ni bukannya pandai sangat budaya kat sini, ingatkan nak jual barang-barang kereta (maklumlah jakun lagi, hehe) rupa-rupanya........tengok ajelah gambar-gambar yang telah kami beli ni...

Acara jualan tu diadakan di Oteha Primary School (tak jauh pun, lebih kurang 1.5 km je), aku ingatkan jauh bebeno (pinjam dialek muar lak), punyalah melaram sakan....rupa-rupanya kat belakang rumah ni je. Seronok bukan main lagi bila tengok banyaknya barang-barang terpakai yang dijual, tapi walaupun terpakai keadaannya masih elok dan baru lagi...

Mainan-mainan tu cuma dalam 50 sen - $3 je, teddy bear tu $1 je....almari solek tu pula $5. Selipar tu lak 50 sen,buku-buku yang berkulit tebal n berwarna pula 50 sen- $1. Kereta sorong tu $2..kasut tu $1 (kasut baru), white board + chalk board $10...sebenarnya banyak lagi yang dijual, ada pinggan mangkuk, pakaian dan macam-macam lagilah......sediakan duit je.....jadi sekarang Anis dah tak main dalam kotak lagi,hehe.

6 comments:

Asmida said...

nasib baik ada sale tue kan... dapatlah mereka main mainan...

Nida said...

Alhamdulillah, kalau nak beli baru mahal gak....kalau afiq n azim nak beli kereta mainan pun banyak tau...

fairullah_apai said...

wow murah2 ekk

Nida said...

haa...datanglah leh borang byk2...hehehehe

Asmida said...

Rupanya ada gambo jual kat bonet keta eh...patut ah dgn namanye..mcm pasar lambak ah ye, tp x pakai payung...

Nida said...

sebenarnya panjang lagi gerai-gerai, tu baru suku je....tapi taulah klu budak2 yang amik gambar...