City Of Sails

Sepanjang perjalanan kami ke bandar Auckland. Deretan yacht memenuhi perairan pantai di sini. tidak hairanlah di sini terkenal dengan aktiviti sailing. Selepas ke Kelly Tarltons, kami berjalan kaki menuju ke Okuha Bay....ramai yang berjogging di kawasan ini, ada yang pergi memancing...tapi seronoknya di kawasan riadah di New Zealand ni, belum pernah lagi aku nampak pasangan kekasih duk berdating kat sini, semuanya datang dengan anak-anak masing-masing, anjing mereka pun tak ketinggalan ikut serta....

Walaupun cuaca nampak panas (tapi sejuk juga), angin kat sini bertiup kencang. Tengok sahajalah rambut Hamizah, Hazirah dan Hanisah yang melayang-layang kena tiup ngan angin. Nak pegang kamera pun susah, bergoyang-goyang...hehe

Berhenti jap kat tengah jalan, ada yang gayat.

Berlatarbelakangkan Bangunan Kelly Tarlton, bangunannya dalam bukit kat belakang tu, unik kan?

3 comments:

Asmida said...

Tu jalan atas laut ker?... Dalam ke agak2nyer atau persisiran laut jer...

Rizyani said...

Haa..dah banyak ilmu utk menulis. Behnyerrr...Semoga bahagia di sana dan amik la gambar byk2 utk tulis travelog pulakk

Nida said...

Insya Allah Kak Ida....doakanlah ye...hehe