Jom Merempit Di Sini....

Salam buat semua,

Ni entri khas buat Mat Rempit di Malaysia... Kalau anda rasa dah cukup terror merempit di taman perumahan sambil menganggu jiran tetangga... bolehlah anda try skill anda kat jalan ni....



Best kan jalan ni... boleh lipat baring punya.... baru masyuk!!! Kalau taknak pakai helmet pun OK, polis bukannya ada, takde kerja diaorang nak lepak kat tepi tu nak saman orang.

OK, trek pun tak panjang sangat, cuma beberapa km jer. Mana-mana part jalan lurus tu...sempat ler kalau korang nak drift ker apa2 ker. Nak lagi best takyah guna brek kat motor tu...guna brek kaki ala-ala basikal fixie pun ok...hehehehe.

Cuba tengok map kat bawah... dari mula sampai abis, kan best jalan ni :).



Kalau tak percaa apa yang kitaorang cakap, layan video ni pulak....

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B_DEvAh0yV8&feature=endscreen&NR=1[/youtube]

Tu diaaaa... tak pasal2 pulak mat rempit jadi mangsa dalam entri ni...hehehe.  Tapi betul lah kan, kalau dah rasa cukup terror, baik try kat sini, dari menganggu ketenteraman awam.

Mungkin ada yang pelik, macam mana ler pula entri ni boleh termuncul dalam blog ni... hehehe. Sebenarnya kami dalam perancangan untuk membuat lawatan ke Queenstown pada bulan depan. Kami pernah ke sini dulu sebagai salah satu destinasi persinggahan semasa percutian ke South Island NZ lebih kurang satu tahun lepas.

Cuma kali ini percutian sangat pendek, hanya tiga hari dan perancangannya trip hanya dari Queenstown-Lake Tekapo-Queenstown.

Bila kami merancang trip ini, fikiran kami tidak lepas dari memikirkan jalan Crown Range Road ni. Rasanya mengigil kepala lutut masa melalui jalan ini setahun yang lalu masih lagi terasa.... Dalam perancangan kami ini, laluan ini adalah salah satu yang terpaksaaaaaa..... dilalui. Ya Allah...semoga segalanya selamat.

Tidak cukup dengan itu, dulu kami gunakan van masa trip yang lepas. Untuk trip kali ini.... insya'Allah kami akan gunakan yang ini....

v


v


v


v


v





Tujuh meter panjang tuuuu.... Inilah "caravan", pengangkutan dan penginapan kami nanti.



 

Bila membayangkan melalui jalan tersebut dengan caravan ni... berpeluh kejap dahi. Mohon doa semua.... agar perjalanan kami lancar dan selamat disamping menghayati keindahaan ciptaan Allah. Kat bawah ni adalah video iklan caravan tersebut...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Yqj_VAhSwJI[/youtube]

Jom layan gambar-gambar (pastinya gambar kepunyaan orang lain), menunjukkan kecantikan ciptaan Allah di bumi Queenstown, LakeWanaka, Lake Tekapo and Mt. Cook.







Akhir sekali.... mohon doa pembaca semua agar perjalanan kami lancar dan tiada masalah. Harap-harap waktu winter yang akan ditempuhi ketika percutiaan tersebut tidak membantutkan percutian ini. Buat mat rempit di luar sana, moga anda semua tidak membazirkan kemahiran yang ada. Salurkanlah ke tempat sepatutnya dengan kaedah yang betul. Mungkin anda akan mengharumkan nama negara satu hari nanti.