Chef Wan Buat Silap di NZ

Salam buat semua,

Pertamanya thanks pada semua atas ucapan hari guru dan juga ulang tahun kami. Maaf dipohon pada semua kerana kesibukan mengemas barang membataskan kami untuk membalas komen dan juga membuat blogwalking. Namun, dikesibukan ini, kami cuba juga untuk update blog ini sebelum ianya bersawang...hehehe

Sekarang ni dah pun penghujung musim luruh, cuaca semakin sejuk dan siang semakin pendek. Hujan pula hampir hari-hari membasahi bumi Albany ni. Musim luruh ni memang cantik kalau ambil gambar pokok. Sebabnya ada sebahagian pokok yang daunnya akan bertukar kepada warna kuning atau merah dan akhirnya daun tersebut akan gugur menandakan musim sejuk kian menghampiri.

Namun hasrat kami untuk mengambil gambar sebegini terbantut dek kerana hujan dan angin kuat berlaku hampir sepanjang masa pada waktu ini. Bila hujan dan ribut reda... maka semakin togel ler pokok tersebut dan dah tak jadi cantik...hehehe.



Gambar ni diambil oleh Akak Mizah, masa dia main snap2 kamera di depan rumah sekitar dua minggu lepas. Sekarang daun yang tinggal boleh dikira dengan jari jer.


OK, balik semula ke tajuk entri... (punyalah panjang mukadimah..hehe). Hari ni seperti biasa kami hantar anak-anak ke sekolah. Sebelum masuk kereta, kami terpandang kesuburan pokok kesum di rumah ni... Tu dia, makin sejuk, makin merimbun dia. Terus kami teringat masa Chef Wan buat show keluar kat TV NZ ni satu masa dulu. Baik jer dia punya kutuk NZ sebab takde pokok kesum.... Masa tu punyalah ramai orang Malaysia yang tak puas hati. Ada ke patut dia kata kat sini takde daun kesum. Kalau dia nak, berpasu-pasu kami boleh hantar...hehehehe. Ni bukti pokok kesum di sebelah dan belakang rumah kami....





Buat Chef Wan, next time datang NZ calling2 kami dulu ek...hehehe


Apa-apa hal pun, kami tetap berbangga dengan Chef Wan yang terus mengharumkan nama negara di merata dunia. Untuk yang rajin melayan program Chef Wan, boleh meluncurrrr di sini untuk saksikan program beliau di NZ (kes daun kesum takde di NZ ada kat minit 13.10). Seronok jugak tengok Chef Wan mengenakan orang-orang NZ kat show dia tu...heheh.

Gambar kaki....



Akak Mizah dan Anis berlawan, siapa banyak keluar asap dari mulut... nasib baik dua-dua dah gosok gigi, kalau tak boleh pengsan tukang ambil gambar :)