Bila Dia Meluncur di Air...

Salam buat semua,

Auckland ni memang dikenali dengan "The City of Sails", manakan tidak... di mana-mana kita boleh lihat bot layar. Dari kecil sampailah yang teramat besar dan mewah. Kalau di Malaysia sebahagian orang melihat kekayaan dari kereta yang diguna, di sini mereka lihat lambang kekayaan di sini juga dilihat dari bot yang dimiliki. Selaras dengan gelarannya, salah satu daya tarikan pelancong di sini ialah trip dengan menaiki bot. Ada macam-macam pilihan. Kecil, besar, moden, klasik, dll. Kalau ada duit lebih boleh naik bot besar, siap boleh bermalam lagi.

Nak dikisahkan, bulan lepas Auckland Jet Boat ada buat offer untuk beli tiket naik bot mereka. Bila tengok video mereka, berderau darah dibuatnya. Dalam berkira berani tak berani, cik hubby pun beli ler tiket tu juga untuk dia jer, sebab aku kena jaga anak-anak tatkala cik hubby meronda dengan bot berkenaan (sebenaunya takut nak naik..hehe). Layan dulu video ni...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-HPdSz1NShE[/youtube]

"Memang best!!!" tu respond pertama cik hubby bila turun dari boat tu dengan baju basah lencun. Laju dan pemandu bot tu bawa ikut suka hati dia je, pusing kiri, kanan, langar ombak dan yang paling best bila buat pusingan 360 darjah pada kelajuan tinggi. Kata cik hubby, lebih dari lima kali dia buat pusingan tu. Sangat berbaloi katanya... Agaknya kalau aku ler, roh masih dilautan sedang jasad dah naik ke darat kot masa tu..hahahaha.

Jom layan pula gambar-gambar di tempat kejadian....

 



Bergambar dulu sementara cik hubby masih tak ketor lututnya..





Wajib pakai baju hujan ni..





Tu dia.... lututnya dah mula menggeletar, adrenalinnya sudah mula aktif





Sempat lagi tu berposing..hehe





Selamat jalan kekanda...





Ni muka setelah 40 minit di lautan





Habis lencun.. tapi best (katanya ler... jeles sebab aku tak dapat naik)