Rehat Seketika dari Dunia Blog

Salam semua,

Lama juga rasanya aku tidak mengaktifkan diri dari ber"blogging".  Maklumlah, sekarang ni dah masuk musim panas, jadi lebih banyak masa dihabiskan dengan kegiatan luar. Selain itu, sekarang juga sedang cuti sekolah di sini. Ada juga beberapa tempat yang sempat dilawati. Insya'Allah akan diupdate dalam entri-entri akan datang.

OK, terpaksa mengundurkan diri. Ni tengah sibuk membuat persiapan untuk one day trip ke Coromandel, salah satu tempat pengambaran filem Narnia. Tepek dulu satu gambar dan info dari carian Google, harap-harap dapat hasil gambar yang cantik nanti.

The Chronicles of Narnia




Coromandel Peninsula: Cair Paravel

When the Pevensie children arrive back in Narnia, hundreds of years have past. The castle of Cair Paravel is in ruins and Prince Caspian needs their help.

The set for the ruins of the castle Cair Paravel was built on the Hereherataura Peninsula, overlooking Cathedral Cove on the eastern side of the Coromandel Peninsula. This scenic crescent of white sand is famous for its dramatic natural rock arch, which links visually with train tunnel the children go into before being summoned back into Narnia.