Sweet, Sour, Bitter.. Semuanya Bercampur..

Mak oi.... macam-macam rasa ada macam ikan siakap masak tiga rasa pulak. Entah ye, sejak seminggu dua ni banyak sangat berita dan perkara yang aku lalui, semuanya berkaitan dengan perasaan.. (maklumlah bila musim winter ni asyik duk melayan perasaan jer).

Kita mulakan dengan berita sedih dululah, minggu lepas kami mendapat berita kehilangan salah seorang pak cik sebelah cik hubby, arwah Pak Cik Hamid merupakan abang kepada arwah ayah mertuaku... dan sebelum itu kami baru kehilangan ibu saudara (Mak Ngah Yam) sebelah  cik hubby (kakak kepada arwah ibu mertuaku) semoga roh mereka dicucuri rahmat olehNYA..ameeeeeennnnn. Al-Fatihah...
Kenangan bersama Pak Cik Hamid pada hari Raya tahun lepas..:( 

Kami akan merindui senyumanmu Mak Ngah..:(

Berita seterusnya mengenai diriku yang ditinggalkan oleh cik hubby lagi...uwaaaaaaaa. Kini beliau ke Dunedin atas urusan conference selama tiga hari, adeiiiiiiii, tiga hari macam tiga bulan rasanya (melampau sungguh metafora aku ni).

Ok, kini tibalah masa untuk berita gembira pula... jeng..jeng..jeng, yeay aku menang main teka-teka dalam blog Kak Cik... Alhamdulillah jawapanku itu tepat sekali... hehe... (sebenarnya main pakai tibai jer, dan inilah yang dikatakan rezeki..syukur).

Akhir sekali...dan inilah berita yang utama dan paling syok!!!!!!!!!!!!!! Alhamdulillah hari ini aku dapat lagi seorang adik ipar, kalau dulu (28 Mei 2011) dapat adik ipar lelaki kali ini aku dapat adik ipar perempuan pulak dari Banting, Selangor.... semalam merupakan akad nikahnya dan hari ini pula majlis persandingan mereka. Tahniah buat adikku Mohd Faizzuan dan pasangannya Sue (alamak sorilah Sue, Along tak tahu nama sebenarmu..hehe).

"Ya Allah,Kau panjangkanlah jodoh kami dan kau satukanlah kami dan kau berkatilah hubungan kami Ya Allah. Aku amat menyintainya. Hanya dia di dalam hatiku dulu kini dan selamanya. Aku memohon padamu Ya Allah. kau kabulkanlah doaku ini Ya Allah. Kau kabulkanlah Ya Allah..."


(punyalah semangat mak aku ni.. bendera Johor lagi depan rumah..ekekekeke)

Ku iring doa ikhlas buatmu 
rahmat yang Esa dipohon selalu
terjalin cinta didalam kalbu
dari Tuhan memohon restu..

Agar rumahtangga mendapat berkat
perlu kesetiaan yang mengikat
perlu jujur dalam bersahabat
Insya Allah selamat dunia dan akhirat..
ameeeeen


p/s: Buat Fieda... rakan CGLku.. selamat menjalinkan ukhuwah dan semoga perkenalan di alam maya ini membawa ke alam realiti.. Insya Allah




Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut

17 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

ameen...

Nisa' Azman said...

SAlam Kak Nida..

Innalillah wa inna illaihi raji'un..Moge roh kedua2 ditempatkn dikalangan org2 soleh n beriman, amin..

Wah, congrats kak!! Cantik aa adik ipar akak tue~.. ^_^

azieazah said...

Betul. Macam 3 rasa pulak perasaan tu kan? Suka duka manis gumbira.

Salam takziah atas pemergian mak/ayah sedara suami NIDA.

Tahniah dapat adik ipar. Moga jodoh berpanjangan..

Tahniah juga sebab memang contest!


“Sebut ZIZAN lagi, Azie?”

♥MAMASYAZA♥ said...

salam takziah utk arwah mak/ayah sedara hubby Nida
tahniah dpt adik ipar baru...hehehehe

deena farhana said...

takziah dan tahniah utk kak nida...deena doakn life kak nida bertambah maju dan ceria.. :)

siti murni said...

patut lah macam-macam rasa.
takziah dan al-fatihah...buat yang telah pergi.
in the meantime, tahniah menerima adik ipar...selamat pengantin baru buat mereka...:)

maiyah said...

assalam..

takziah.. hdp ni mmg sntiasa brperasa, moga kita akan sntiasa positif dgn setiap yg di hadapi ;)

Chik Na said...

al-fatihah buat kedua-dua arwah ..semoga roh mereka ditempatkan dikalangan orang yg beriman

Hamizah said...

takziah dan tahniah..

Zue AnnaLeeya said...

Al-Fatihah utk kedua arwah... smoga roh mereka dicucuri rahmat.. aminnn...

dan tahniah sbb dpt 2 org adik ipar.... lagik meriahla yer... Insyaallah, thn dpn murah rzki dpt plak anak sedra kan???? hehehe....

Zaitun said...

Al-Fatihah buat ayah/mak saudara.

Tahniah menang kontes dan dapat adik ipar.

Oyis said...

takziah atas kehilangan yg tersayang.

tahniah atas penerimaan org baru. mesti penat mak kak nida, balik NZ terus rewang plak :)

kakcik said...

Assalamu'alaikum Nida...

kepada yang telah mendahului kita, kita iringi doa agar roh mereka damai di sana. Kepada yang baru memulakan kehidupan, kita doakan agar hidup mereka dilimpahi keberkatan. :)

Mario said...

Al-Fatihah buat ayah/mak saudara.

dan tahniah le dpt hadiah ngan adik ipar...errr...bila nak buat GA lg ni...

fieda said...

salam takziah.....maaf yer nida baru baca arini...

untuk nida..insyaallah pasti suatu hari nanti kita akan bertemu di alam nyata ok...sayang awak..muahhh...

Lana~Bulu said...

Tahniah buat yg ada..dan moga RahmatNya bersama yg telah pergi..
Sabaq2 maksu naa..
Sayangkan bini tinggal2kan...haaa
bukannya pi umah ke....?
tapi ada koje..tak paa..hee

bersama kak Es said...

salam ukhuwwah buat orang jauh yang kena tinggal... hehe