Jawab tag dari Chik Na dan Mas (basi dah pun..hehe)

Maaf bebanyak ler kawan2 sebab dah berlapuk pun soalan tag ni.. Ada banyak lagi hutang tag aku ni sebenarnya (merujuk pada Cikgu Ayu Idris dan Cha).. Insya Allah nanti ku langsaikan ye..hehe (tu pun kalau buku 555 tak hilang:

[gambar+utk+blog.jpg]
Tag dari Chik Na



1. siapakah anda dirumah?
Bibik merangkap pekerja JKR (Jaga Kebersihan Rumah)

2. siapakah diri anda disamping rakan?
Ntah ye... ikut depa ler nak anggap aku apa..

3. 5 benda yang anda idamkan tapi masih belum tercapai?
1. Nak menunaikan Haji
2. Nak pi Langkawi..uwaaaa daku tak sampai lagi ke sana tau!!!!
3. Nak baby boy...aminnnnnnn (optional)
4. Nak kereta besau.. senang nak isi beg berkoyan2 bila balik kampung
5. Nak gemuk sikit..hehehe (sikit je ye)


4. siapakah nama pasangan anda?
Kekandaku buah hati pengarang jantung yang terchenta Mohd Hanafiah.. (bang, amacam cukup romantik tak?)

5. ceritakan 5 perkara yang paling anda suka tentang pasangan anda?
1. Sangat baik hati
2. Berdisiplin
3. Pandai memasak (terutama daging masak kicap)
4.Rajin berkebun.
5. Tak suka membebel macam aku..hahaha
(ni kena mintak belanja ni sebab dah puji lebih... diameter hidup jangan bertambah ye bang..hehe)

6. bila tarikh couple?
19 Jun...di bawah sinaran lampu neon...

7. kenangan pahit anda bersama rakan anda?
kena ragut masa naik motor kat Kajang..sungguh jahat orang yg meragut itu

8. lagu tema cinta anda?
Banyak.. maklumlah aku nikan minah jiwang..hahahaa

9. apa perubahan yang anda ingin lihat pada pasangan anda?
Kalau boleh perut kasi buncit sikit lagi ye..pleaseeeeee

10. Tag 10 rakan lain:

Semualah yang belum buat tag ni....

Tag dari Mas pulak

These are the rules:


1. Go to your photo files…Select the 8th photo folder.


2. Select the 8th photo in that folder.


3. Post that photo along with the story behind it.


4. Then challenge 8 blogging friends to do the same!

Ok inilah picturenya:
Gambar adik kesayanganku NorHazriena @ Aishah.. pada masa ni kami bawa Aishah pergi festival layang-layang kat Pasir Gudang. Suka sangat dia masa tu bermain dengan layang-layang. Rindu aku kat Aishah, insan yang telah dijanjikan syurga untuknya.

Bila setiap kali aku call kampung, mesti dia cakap "Ayang Ayong" @ sayang Along. Aishah.... Along pun sayang sangat kat Aishah....
Sedih aku bila teringat kisah Aishah, kecil lagi dah kehilangan arwah abah....:(





Salam Bersambut, Ukhuwah Bertaut

21 comments:

AYU IDRIS said...

Salam Nida....hahaha terasa diriku ini disebut2 orang,rupa2nya org NZ dok sebut ye...hihihihi....tak de keje ni,nak ambiklah tagtu boleh???

ch@ said...

hahaha...xkisah la kak. hahah! ada lagi rupanya buku 555 ni eh :D

Nida said...

Ayu:
Eh..sila..sila..sila... Ambil je, freeje ni..hehe

Cha:
haah ye, ada lagi ke ek..hentam sahajalah labu..hehe

Alimaz-Kembara Terasing said...

6. bila tarikh couple?
19 Jun...di bawah sinaran lampu neon...

besday saya tuuuu....hehehehhehe

Nida said...

Alimaz:

oo ye ker... banyak ler kisah keramat disebalik tarikh tu.. :)

azieazah said...

Sungguh suka tengok pic yang terakhir itu. Nama pun sama dgn nama anak bongsu Kak Azie. AISYAH. Suka tengok dia. Comel cute. Nampak sangat tulus...

MAMASYAZA said...

akak pun bg lagi hutang tag ngan kengkawan, dah tulis pun dlm buku 555, takut terlupa

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

kita pon 1st time p langkawi masa p honeymonggg..wekekek

adik nida tu brapa umur dia?

betul tu..syurga dah dijanjikan utk dia..amin...

nida, hadiah dah bungkus
tapi ade beberapa blogger lom anta alamt..sabar nooo :-)

Siti said...

tu dia,s ekali buat tag sampai dua yer. :)

Chik Na said...

chik na suka baca tag .. boleh tau serba sedikit pasal tukang buat tag

Wasatiah Gurlzz said...

wooooooooo kak Nida minah jiwang rupernyer..haha....sya br tau hr ni..hahahahah

Mas said...

TQ kak..mesti rindu sgt kt org Malaysia,kan...lama dah tak blk..

maiyah said...

sy pun byk hutang tag ni huhuu
al fatihah buat arwah abah aishah

Nadiah Sidek said...

akk ni kelakar la. 1st time nadiah jumpa org yg nak suaminya buncit :D

LanaBulu said...

buku 555 tu dulu digunakan utk tulis sifir atau kali-kali...
dulu lah..
la ni bebudak main calculator je..

Hamizah said...

kita pon belum wat..malasnya..hehehe

zue said...

mcm maner ni nida langkawi lum smpai2 lagi...NZ yg jauh dah jadi tmpt tinggal.

teringat buku 555...bila mak kluarkan buku ni suruh belanja brg dapur apalagi k.zue cukailah jajan. mak bukannya perasan.

a kl citizen said...

nida

saya pun teringin sangat nak gi haji.
dah usia sebegini nak kan apa lagi...

saya nak ajak nida masuk contest . manalah tahu ada rezeki

http://klcitizen.blogspot.com/2010/05/hadiah-birthday-untuk-alisya.html

Acik said...

Salam..
Tak tau nak komen apa... semoga berjaya mendapat 5 benda impian bila pulang ke sini nanti.

Adlina Husaini said...

syabas!! berjaya siapkan keja sekolah juga akhirnya hihi

thunbergia said...

"senang nak isi beg berkoyan2 bila balik kampung" - beli je bas sekolah, kehh

salamm,