MENITI CABARAN DAN DUGAAN


20 Februari 2009, 3.00 p.m, di bumi Malaysia, bertemankan ramai saudara-mara yang mengeringi pemergianku...mak, adik-beradik,anak2 sedara, atuk dan mak lang, ucu..aku berlepas dari Senai...Tuhan sahaja yang tahu betapa aku menyayangi mereka semua... Ramai orang2 yang ku sayangi turut sama menelefonku, Syida, Amira dan beberapa orang cikgu2 dari SMK Pandan. Amira...jangan menangis sayang, nantikan kepulangan cikgu beberapa tahun lagi dengan harapan kegembiraan mengiringi kita, Insya Allah. (Buat rakan-rakan ini alamat emel ku, radinsah@gmail.com)


Kami sampai di KLIA tepat pada pukul 5.00 p.m, jenuh juga untuk menunggu malam kerana flight seterusnya pada pukul 9.30 mlm, di mata ku masih terbayang-bayang wajah-wajah yang ku sayangi, masih terngiang-ngiang suara-suara mereka dan lambaian mereka. Namun ku kuatkan hati kerana kaki ini akan terus melangkah..


12.30p.m waktu di New Zealand manakala 7.30a.m waktu di Malaysia kali pertama aku menjejakkan kaki di luar negara..di sekelilingku penuh dengan mat salleh dan minah salleh, tinggi2 belaka, orang mouri di sini besar-besar belaka. Tasks pertamaku apabila si Anis merengek nak belon yang dipegang oleh minah arab di depan matanya, kesian juga melihat anis yang demam setiba sahaja kami tiba d NZ, nak tak nak aku dan Anis berdua pergi ke kedai berhampiran dalam airport tersebut, terkejut juga melihat harga belon yang sekecil tu, 7 dolar, atau RM14, namun terpaksalah dibelikan juga kalau tak menangis lagilah si kecilku itu....

No comments: